Vinner for syvende år på rad

Skrevet av Hege Høpfner

Formue kåres til beste selskap innenfor Private Banking for syvende året på rad av Kantar Sifo Prospera.

Formue styrker sin posisjon som Norges ledende selskap innenfor Private Banking.  Det viser den ferske undersøkelsen for 2022 foretatt av Kantar Sifo Prospera, der kunder av det enkelte Private Banking-selskapet gir tilbakemelding på hvor tilfredse de er med kundeforholdet. Formue går til topps i tolv av tretten kategorier, og oppnår høyeste score noensinne.

 

– Takknemlig og stolt

– Tusen takk til kundene for denne tillitserklæringen. Vi er svært stolte og takknemlige over at vi går til topps nok en gang. Spesielt hyggelig er det at vi får så gode tilbakemeldinger på personlig service og personlig kontakt. Det forteller at kundene verdsetter den nære og personlige kontakten de har med våre rådgivere og eksperter i kombinasjon med brukervennlige digitale løsninger, sier administrerende direktør Øystein Bø i Formue.

Mens bransjesnittet faller fra 2021 til 2022, viser Formue solid fremgang.

Trygghet i urolige tider

En viktig tilbakemelding er kundenes vurdering av Formues investeringskompetanse. Til tross for vendepunktet i økonomien i 2022, oppnår vi høyere score i denne kategorien i årets undersøkelse. Bø påpeker at grunnarbeidet med å forberede seg til urolige tider legges god tid i forveien.

– Det handler om å gjennomføre en prosess som fører frem til en godt forankret formuesplan. En god plan har tatt høyde for å ha tilgang på tilfredsstillende likviditet, en strategi for forvaltning av formuen som står i forhold til risikobærende evne og vilje, og ikke minst rom for gjennomføring av de mål den enkelte har satt i planen, sier Bø.

–  Tilbakemeldingene er et tydelig tegn på at kundene opplever at vi bidrar til å bevare og utvikle formuene på en god måte. Vi har sammen med kundene etablert en godt forankret formuesplan, og bygget robuste porteføljer. Vi hjelper kundene med å holde seg til planen vi har lagt sammen med dem. Det bidrar til å skape trygghet og forutsigbarhet.

Dele innsikt

Formue er opptatt av å dele innsikt om finansmarkedene og realøkonomien med kundene.  Nettopp nyheter og markedsinformasjon er ett av områdene der Formue går mest frem i årets undersøkelse.

– Vi har ikke alle svarene, men legger vekt på å gi innsikt, dele resonnement og forklare sammenhenger. Derfor har vi jevnlige nyhetsbrev, webinar, arrangementer, podcaster og blogginnlegg. Vi er glade for at kundene setter pris på den løpende informasjonen, og vi vil fortsette å videreutvikle de ulike kanalene for informasjon, sier Bø.

Jobber videre med forbedringer

– Vi har et mål om å hele tiden forbedre oss på alt vi gjør, og vi lytter til kundene og deres tilbakemeldinger. Vi skal jobbe hardt for å ta vare på tilliten fra kundene og vi skal stadig utvikle oss for å gi den beste kundeopplevelsen, sier Bø.

Del artikkel

Hege Høpfner

Nyhetsbrev