Til topps for 6. år på rad

Skrevet av Ingun Stray Schmidt

Formuesforvaltning kåres til beste selskap innenfor Private Banking for sjette år på rad av Kantar Sifo Prospera.

Formuesforvaltning styrker sin posisjon som Norges ledende selskap innenfor Private Banking. Det viser den ferske Private Banking undersøkelsen for 2021 foretatt av Kantar Sifo Prospera.  For andre år på rad oppnår vi kåringens høyeste score noensinne og for sjette år på rad vinner vi kåringen.

– Tusen takk til våre kunder som har gitt oss disse gode tilbakemeldingene. Vi er svært stolte av at vi nok engang vinner denne kåringen. Konkurransen i markedet er tøff, så dette er resultater vi jobber hardt for å oppnå hver eneste dag, sier administrerende direktør Øystein Bø.

Rekordmange nye kunder

Formuesforvaltning er Norges ledende aktør innenfor uavhengig rådgivning til formuende privatpersoner, familier og stiftelser. Kapitalen vi har under rådgivning og forvaltning har passert 120 milliarder kroner, som er en vekst på 20 milliarder kroner siden nyttår. Over ti milliarder av veksten skyldes avkastning til våre kunder.  Antall nye kunder er rekordhøyt.

–Det er utrolig hyggelig at vi får tillit fra stadig flere kunder, og at både eksisterende og nye kunder er så fornøyde med de tjenestene vi leverer. Vi har bygget opp et helhetlig tjenestespekter som er unikt i Norge, med eksperter innenfor investeringsrådgivning, skatt, jus, pensjon, generasjonsskifte, regnskap og kunst. Vi får veldig gode tilbakemeldinger fra kundene på vårt tjenestetilbud, og vi ser at det gir verdi for kundene å kunne tilby bred, helhetlig rådgivning på alt rundt det å ha en formue, sier Bø.

Takker kundene: -Stor takk til alle våre kunder som gir oss disse gode tilbakemeldingene. Vi jobber for fullt videre med å løfte kundeopplevelsen, sier administrerende direktør Øystein Bø i Formuesforvaltning.

Går frem

I Prospera-undersøkelsen er det kundene av det enkelte Private Banking-selskapet som gir tilbakemelding på hvor tilfredse de er med kundeforholdet innenfor 13 ulike kategorier. I år er Formuesforvaltning vurdert likt eller bedre i nesten alle kategoriene.

– Det er bra resultater, samtidig som vi har et mål om å hele tiden forbedre oss på alt vi gjør. Vår ambisjon er å kontinuerlig øke kundeopplevelsen og vi kommer til å jobbe hardt fremover for å beholde tetposisjonen, sier Bø.

Digitale løsninger blir verdsatt

Den største fremgangen fra undersøkelsen i 2020 kommer innenfor områdene digitale løsninger, rapportering, etisk standard, bærekraftige løsninger og konkurransedyktige priser.

– Dette er et uttrykk for at vi får uttelling for strategien som er lagt, der blant annet utvikling av digitale løsninger og bærekraft er to viktige satsingsområder, sier Bø.

Del artikkel

Ingun Stray Schmidt