Til topps for fjerde år på rad

Formuesforvaltning er for fjerde år på rad kåret til Norges beste selskap i kategorien Private Banking. Det kommer frem i den årlige kundeundersøkelsen fra Kantar Sifo Prospera som ble offentliggjort i dag.

– Vi er utrolig takknemlige for at kundene gir oss så gode tilbakemeldinger at vi for fjerde år på rad topper denne viktige kåringen. Dette er en gledens dag for alle som jobber i Formuesforvaltning, sier administrerende direktør Øystein Bø og legger til:

– Spesielt gøy er det at vi er den aktøren i Norge som samlet sett har hatt størst fremgang siden i fjor.

Best på løpende rådgivning

Kantar Sifo Prospera er en anerkjent uavhengig aktør som gjennomfører en rekke kundeundersøkelser, inkludert den årlige kåringen av de beste norske aktørene innenfor Private Banking. Formuesforvaltning måles mot syv av landets største banker. I årets undersøkelse tar vi de to øverste pallplassene i 12 av 13 kategorier som måles. De kategoriene vi kommer best ut i, er blant annet løpende rådgivning og investeringskompetanse.

– Hele vår virksomhet bygger på å ha høy kompetanse på investeringer samt å levere personlig rådgivning som gir god verdi for kundene. At kundene sender oss til topps i begge disse kategoriene er en tillitserklæring som gjør oss stolte og ydmyke, sier Bø. Han legger til at de største bankene har satset betydelig på Private Banking-tjenester de siste årene, noe som gjør at resultatet står sterkt.

– Vi er den eneste aktøren av de vi måles mot, som tilbyr uavhengig rådgivning. Vi har ingen egne produkter å selge og tar kun betalt fra kundene. Disse tilbakemeldingene viser at kundene setter pris på vår måte å jobbe på, sier Bø.

Byks innenfor digitale løsninger

De områdene vi har forbedret oss mest på siden i fjor, er innenfor digitale løsninger og kommunikasjon med kundene.

– I år passerer vi alle våre konkurrenter når det kommer til hvor godt fornøyd kundene er med våre digitale løsninger. Det siste året har vi investert betydelig for å løfte oss digitalt. Blant annet lanserte vi i høst vår helt nye app, sier Bø. Han forsikrer at dette fortsatt er et satsingsområde for selskapet.

– Det er svært hyggelig at kundene setter pris på det vi har levert så langt. Dette inspirerer oss i vårt arbeid med å utvikle enda bedre løsninger fremover, sier Bø og avslutter:

– Tusen takk til alle våre kunder som gir oss den tilliten det er å være deres formuesforvalter. Disse resultatene er viktige for oss. Vi vil jobbe knallhardt for å gjøre oss fortjent til tetposisjonen neste år også!

Kantar Sifo Prospera har spurt rundt 540 privat banking kunder med minimum fem millioner kroner i formue. Undersøkelsen ble gjennomført fra slutten av august til slutten av september i år.


Få innsikten rett i innboksen

Få inspirasjon, kunnskap og hold deg oppdatert. Registrer deg for informasjon på e-post i dag! Vi sender deg kun informasjon når vi har noe vi tror er nyttig for deg, og du kan melde deg av når som helst.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.