Formueappen er her!

Skrevet av Ingun Stray Schmidt

Nå er Formueappen lansert! Med appen blir det enklere for våre kunder å følge med på utviklingen i porteføljen, signere ordrer og holde seg oppdatert på aktuelle hendelser.

Ler mer og last ned appen her.

Formuesforvaltning har lenge ønsket å tilby våre kunder en bedre kundeopplevelse på mobiltelefon. Endelig har tiden kommet. Siden midten av juni har det vært mulig for brukere av iPhone å laste ned vår nye app, Formueappen fra AppStore.

– Appen har enkel innlogging og gir en mye bedre mobil brukeropplevelse for kundene. Den senker terskelen for å holde seg oppdatert i kundeforholdet. Samtidig gir den oss mulighet til å kommunisere med kundene på en mer effektiv måte, blant annet gjennom pushvarslinger, sier forretningsutvikler Ingemar Haugan i Formuesforvaltning. Haugan har vært ansvarlig for utvikling av appen, som allerede har 800 nedlastninger.

– Vi er veldig fornøyd med at så mange kunder allerede har lastet den ned og tatt den i bruk, sier han.

Bedre dialog

Selv om appen gir et solid løft i den digitale kundeopplevelsen, er det personlige forholdet mellom rådgiveren og kunden like viktig fremover.

– Vi utnytter digitaliseringen for alt den er verdt. Men vi bruker den til å forsterke relasjonen mellom våre rådgivere og kundene, sier sjefsstrateg Anders Zachrisson i Formuesforvaltning. Han viser til at finansbransjen har et komplisert begrepsapparat som mange kunder sliter med å forstå.

– Det er ikke uvanlig at kunder opplever at den som sitter på andre siden uttrykker seg veldig komplisert. Det må vi endre på. Vi arbeider hele tiden med å forenkle vår kommunikasjon rundt forvaltningen. Det er et eget håndverk å kunne formidle dette enkelt, sier Zachrisson som mener Formueappen er et viktig steg i denne prosessen.

(Artikkelen fortsetter under videoen)

– Det jeg liker med appen er at vi gjør hele vårt unike tilbud enkelt og mer tilgjengelig for våre kunder, uansett hvilke forkunnskaper de har. Jeg liker også veldig godt at vi utfordrer oss selv med å sammenfatte alt i et kundeforhold inn på den lille flaten som en app er, sier Zachrisson.

– Det er et håndverk i seg selv. Der har vi bare startet, og jeg synes det er en utrolig spennende start, sier han.

Lyttet til kundene

Under utviklingen av appen har det vært tett dialog med utvalgte kunder for å avdekke behov og ønsker. Den har også blitt testet ut av flere kunder i forkant av lanseringen. Disse har gitt tilbakemeldinger på hva som fungerer og hva som måtte utvikles til det bedre.

– Det har vært viktig å «treffe» både med form og innhold slik at kundene gjenkjenner sitt kundeforhold og at de føler at de blir raskt oppdatert. De mange tilbakemeldingene vi har fått fra kundene viser at vi har klart dette, sier Haugan og legger til:

– Vi har fått veldig mange hyggelige tilbakemeldinger direkte fra kunder samt via rådgiverne. Samtidig har vi fått flere gode tips om justeringer og nye funksjoner vi kan legge til rette for, sier han.

Forretningsutviklere i Formuesforvaltning, André Johansen og Ingemar Haugan.

Vil ha flere tilbakemeldinger

Noen «bugs» er allerede avdekket og disse er fortløpende rettet opp.

– Vi ønsker at kundene fortsatt skal komme med innspill via tilbakemeldingsskjemaet under meny-knappen. Alle tilbakemeldingene blir besvart og diskutert internt, sier Haugan.

Ler mer og last ned appen her.

Roser kundene

Fremover vil det bli gjort flere justeringer samt at det skal ferdigstilles en Android-versjon.

– Vi håper få ut justeringene innen kort tid. Android-appen vil vi lansere straks den er ferdig og gjennomtestet, sier Haugan som roser kundene som har bidratt til at resultatet har blitt så bra.

– Vi har fantastiske kunder og er privilegerte som får bruke deres tid til å tilpasse våre tjenester, sier Haugan. Han har store ambisjoner for appen fremover.

– Vi ønsker at den skal bli en samarbeidsplattform mellom Formuesforvaltning og kundene. Det er viktig at kundene også kan holde seg oppdatert på forhold som går utover selve porteføljeforvaltningen. Videre ønsker vi at det skal være mulig å kommunisere med rådgiver gjennom appen, samt at appen kan være en kanal for innsikt og kunnskap via gode artikler, sier Haugan.


Få innsikten, rett i innboksen!


Jeg ønsker å motta nyheter og relevant informasjon fra Formue. Jeg kan når som helst endre eller fjerne mine preferanser. Les mer om hvordan vi håndterer personopplysninger i Formue.

Input the campaign name that submitters should be added to.





Del artikkel

Ingun Stray Schmidt Head of PR and content i Formue

Ingun har ansvar for innhold og PR i Formue. Hun har redaksjonelt ansvar for alt skriftlig materiell som publiseres på Formues blogg Innsikt, samt rapporter som produseres fra Formues Marketingavdeling. Hun er konsernets pressekontakt.